lauantai 25. maaliskuuta 2017

Ravintola Kuwano, Helsinki


Näin. Lapsukaiseni oli ollut siskollani viikonloppua viettämässä ja mä menin häntä vastaan Helsinkiin. Treffattiin Kampissa ja ekan rutistuksen jälkeen todettiin, että nälkä on. Bussi kotiinpäin lähti jo reilu tunnin kuluttua, joten kovin kauas ei auttanut lähteä. Mä olin kroonisessa sushinhimossani etukäteen bongannut ravintola Kuwanon Kampin keskuksesta, joten sinne. 


Tää oli ihan taivas. Erilaisia susheja oli loputon määrä ja ne oli maukkaita. Kaukana on se ajatus sushista, että se on raakaa lohta ja merilevää, tämä oli ihan jotain muuta. Lohtakin oli, mutta myös tonnikalaa, lihaa, hedelmiä, kasviksia, surimia. Kyllä, vegaanisten sushien lajitelma oli melko mittava ja hedelmiä olen kokeillut sushiin itsekin tämän reissun jälkeen. Valitettavasti kuvat ei ole blogityyliin täysistä pöydistä, vaan kävin näpsimässä kuvat siinä santsaillessani. Vaihtuvuus tuntui olevan suuri ja ravintola olikin melkoisen täynnä. 





Mutta eihän tämä nyt pelkkä sushiravintola ole! No, mulla ei ole muista kuvia koska mä keskityin vain sushiin... Mutta tarjolla oli myös perinteinen salaattipöytä sekä ihan mielettömän hyvät lämpimät ruoat. Kyllä mä vähän maistoin niitäkin, osaa vain lapsen lautaselta. Ei ollut monien kinkkibuffien perisyntiä, pelkkää "asioita hapanimeläkastikkeessa". Tarjolla oli ainakin erittäin herkullista ankka-asiaa. Pehmeää, suussa sulavan mureaa ja maukasta ankkaa ja kasviksia.  Sorry, en osaa tarkemmin määriltellä, koska keskityin pääasiassa sushiin. Olin täysin sen lumoissa. Mutta lämpimiäkin herkkuja oli tarjolla useampaa laatua ja toisin kuin näissä monissa kinkkibuffeteissa, ne ei kaikki maistuneet ollenkaan samalta. 

Kivana erikoisuutena oli keittobuffa. Valittavana oli kaksi eri liemipohjaa ja niihin sitten haluamiaan lisukkeita. Taas tarjolla oli täysin vegaanisia vaihtoehtoja. Jälkkäri kyllä oli ihan perisuomalaiseen tapaan marjarahkaa. 

Mun mielestä kiva juttu oli se, että ravintolassa oli paljon asiakkaita selvästi itäisemmistä maista. Voisiko tästä päätellä, että maut on kohdillaan eikä vain kosiskella "vähän sinne päin"-mössöillä ja riisillä asiakkaita? En tiedä, mutta mä tykkäsin. Tykkäsin ihan hurjan paljon. Miksen ole tätä aiemmin huomannut? No ilmeisesti ravintola on suhteellisen uusi ja se on kyllä melkoisen hyvin piilossa jossain Kampin Lidlin takana. Nyt nälissäni vaellellessa sen löysin. Hintaa sunnuntaibuffalla oli aikuiselle 15 € ja lapselle ikävuodet + 1 €. Eli yhdeksänvuotiaani söi kympillä. Mun mielestäni varsin kohtuullinen korvaus sellaisista herkuista. 


Palaan tähän postaukseen muutamaa kuukautta myöhemmin, nyt elellään heinäkuun loppua. Valitettavasti jouduin kirjoittamaan kyseisestä ravintolasta uuden, hieman toisen tyyppisen postauksen. Kuwanon sushit jääköön sikseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti