keskiviikko 27. syyskuuta 2017

Oh, fuck - talkookammoisen superhelpot pikkusuolaiset

Että niinku mitäh? Mistä tässä nyt on kyse? No siitä, että on ihmisiä, jotka on aktiivisia lasten harrastuksissa ja muussa. Joukkueenjohtajia, seuran puheenjohtajia, aina innokkaita talkoolaisia, jotka leipoo kuusisataa pellillistä mokkapaloja ja ompelee yöt esiintymisasuja. Sit on tällaisia kuin minä. Ensinnäkin, mä en osaa leipoa. En ainakaan mitään, mitä kehtaisi laittaa myyntiin. Kummallisen näköisiä kikkaraisia tulee uunista ulos. Toisekseen, lapsella on perjantaina koulussa kahviovuoro ja mä lähden huomenna aamulla sianpieremän aikaan työmatkalle ja mulla on kaikki romppeet etsimättä ja pakkaamatta ja muutama työmeili pitää lähettää ja varmistaa, että lapsosella on huomiseksi harrastuskamppeet valmiina, kun isänsä tulee vasta illalla työreissustansa. Mä en pysty, jaksa enkä kykene!!!

No, ihan oikeesti arvostan ihan pirusti kaikkia niitä talkooihmisiä, jotka jaksaa, pystyy ja kykenee. Mut mä olen myös oppinut hyväksymään sen, että mä en tässä elämäntilanteessa vaan moiseen taivu. Olen jopa niin sinut asian kanssa, että en enää (kovin usein) tunne lapsellista pyhää vihaa niitä parempia ihmisiä kohtaan. Kuiteskin, ei pyöris harrastukset eikä luokkaretket ilman niitä aktiiveja. Eli kaunis kiitos teille! Jos aina joskus teitä vihaankin, se johtuu vain kateudesta.



Okei, syyllisyydentunnosta mä kuitenkin haluan edes yrittää kantaa korteni kekoon sinne kahviopäivään. Mutta nyt on mentävä siitä, mistä aita on toooodella matala, ehkä jopa kaatunut. Siispä ostettiin muutama paketti voitaikinalevyjä. Kinkkua, tomaattipyrettä ja juustoraastetta.

Surkean Talkoolaisen Pitsakierteet:

Lätkäise kaksi taikinalevyä pituussuunnassa peräkkäin ja koita jotenkin liiskata niitä vähän yhteen. Tee kastike eli laimenna tomaattipyrettä vähän vedellä ja mausta se vaikka mustapippurilla, suolalla, sokeriripauksella ja paprikalla. Sivele levyt ohuelti kastikkeella. Ripottele päälle silputtua kinkkua. Ripottele päälle juustoraastetta. Kääri levyt rullalle kuin kääretorttu ja koita nipistellä jotenkin saumakohta kasaan. Leikkaa rulla viipaleiksi, tein nyt yhdestä rullasta (eli kahdesta taikinalevystä) viisi kierrettä. Laita kierteet pullavuokiin koska muuten ne todennäköisesti levähtää vielä rumemmiksi kuin vuoissa. Ripottele vielä päälle vähän juustoraastetta ja oreganoa. Eiku voi paska, se oregano jäi kauppaan. No ei sitten. Paista n. 200-asteisessa uunissa n. vartti.

Iloista talkoilua!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti